ראשי
|
אודות
|
שירותי המוסך
|
מידע שימושי
|
מבצעים
|
כותבים עלינו
|
צור קשר
|
טפסי ביטוח
|
 
 
 
 
 
 
 

טיפים

מידע שימושי לנהג 
  1. הטענת מצבר בעזרת כבלים
כמעט אין נהג שלא נתקל במצב המרגיז שבו הוא ממהר, כמעט מאחר ליעדו ו... הרכב לא מניע! ולפעמים זה לא רק מרגיז,  אלא גם מתסכל.
האיחור, הלחץ וחוסר המוכנות להתעסק עכשיו בקרביו של הרכב יוצרים סיטואציה בלתי נעימה ולא פעם דבר כל כך פשוט יכול 'להרוס את היום'.
אז איך נמזער את הסיטואציה הזו? פשוט ע"י כך שניערך אליה מראש ונכיר את דרכי ההתמודדות עימה.
 
שלב ראשון: דיאגנוזה 
קודם כל חשוב להבין מדוע הרכב אינו מניע.
ברוב המקרים אמנם מדובר במצבר שהתרוקן, אך ישנן תקלות נוספות שיכולות לגרום לכשל בהנעה- מצת תקול, תקלה במנגנון האזעקה והנעילה ברכב או אפילו כשל של מערכות המחשב.
איך תגלו במה המדובר?
ברכבים אשר מצויידים במערכות מחשב קרוב לוודאי שקיים חיווי לגבי כל אחד מהמצבים הנ”ל.
רעשי טרטור בסיבוב המפתח יכולים להצביע על תקלה במנגנון ההצתה, וניסיון להפעיל מערכות כמו האורות, המזגן ומערכת השמע ברכב יכולים לתת אינדיקציה לגבי תקינות המצבר – בהיעדר פעילות חשמלית כלשהי סביר להניח שהמדובר במצבר פרוק.
 
שלב שני: מה עושים?
לפני הכל – נרגעים. בכל מקרה הסיטואציה פתירה, ותמיד ניתן להזמין גרר שייקח אתכם למוסך. אולם אם מדובר במצבר הרכב תוכלו לחסוך את זמן ההמתנה ולנסות לתפעל את התקלה באופן עצמאי ע"י הטענתו בעזרת כבלים.
אם נמצא בסביבתכם שכן, מכר או אפילו עובר אורח בקשו את עזרתו, כאמור- כמעט כל נהג נתקל בסיטואציה כזו בעצמו ומכאן גם שישנה נכונות לסייע לנהגים אחים לצרה במקרים דומים. 
 
עכשיו צעד צעד:
תזדקקו לסט של שני כבלים – אדום ושחור, לרכב נוסף בעל מצבר תקין ולתמרון הרכב התקין כך שמכסה המנוע שלו יוכל להיפתח אל מול זה שלכם, וכששני המנועים דוממים.
 
- חברו את הכבל האדום לחיבורי הפלוס של שני המצברים.
- חברו את הכבל השחור לחיבור המינוס של המצבר התקין ולזה של המצבר התקול, או לגוף הרכב הרחק מן המצבר. (כדי למנוע הידלקות גז ע"י הניצוץ שעלול להיווצר
  • הניעו את הרכב התקין
  • לאחר מכן הניעו את הרכב המושבת
  • עם הצתת הרכב התקול יש לנתק את הכבלים מן הרכבים בסדר הפוך- ראשית נתקו את כבל המינוס מן הרכב המושבת ולאחריו מן הרכב המצית.
    לאחר מכן נתקו את הכבל האדום מחיבור הפלוס מרכבכם ולאחריו מן הרכב המניע.
- כעת הניחו למנוע לעבוד ולמצבר ברכבכם להיטען, עדיף להתחיל בנסיעה זמן קצר לאחר ההנעה.
 
כללי זהירות ובטיחות:
  1. בכל מקרה בצעו את הטענת המצבר במקום בטוח. אם אתם מצויים בחניה שאינה בטוחה דחפו את הרכב למקום שבו תוכלו לטפל בתקלה. אם אין בקרבתכם מקום כזה – העדיפו הזמנת גרר.
  2. הימנעו מנגיעת הכבלים זה בזה – אין לבצע בדיקת זרם ע"י חיכוך פלוס במינוס, הדבר מסוכן ועלול לגרום לפגיעה ממשית!
  3. ודאו כי אין כל מגע בין שני כלי הרכב.
  4. אם אינכם בטוחים כי מדובר במצבר פרוק העדיפו הזמנת גרר.

2.    הכנת הרכב לנהיגת חורף  

בישראל ישנם חודשים רבים של קיץ, ולכן הכנת הרכב לחורף נראית לרבים מהנהגים כפעולה מיותרת לביצוע 'רק בשביל כמה ימים של גשם'. אולם דווקא בשל הקיץ הארוך שמביא לשחיקה של הגלגלים, למאמץ רב של מערכות קירור הרכב, לייבוש המגבים ועוד, חשוב להיערך היטב לקראת ימי החורף בכבישים.
 
למה זה חשוב?
למעשה הכנת הרכב לחורף היא בדיקה מלאה ודי שגרתית של מערכות הרכב בכללן, והיא נועדה לוודא שבתנאי נהיגה שונים מאלו שאנו מורגלים בהם יוכלו הנהגים לסמוך על כך שהם נוהגים ברכב שמערכותיו תקינות.
נהיגת חורף בטוחה מחייבת וידוא תקינות כל מערכות הרכב והתאמתן לתנאי מזג האוויר, והיא זו שיכולה להבטיח את שלומכם וביטחונכם בכבישים בימי הגשם.
 
מה נבדוק בהכנת הרכב לחורף?
  • מערכות החשמל: המצבר, כיוון ועוצמתם של כל האורות ברכב, ואפילו את הצופר כדי לצייד אתכם באמצעי התרעה פעיל, המתזים ומשפירי האדים – כדי לוודא ששדה הראיה שלכם פנוי בכל מזג אוויר.
  • מגבי השמשות: בקיץ הם משמשים בעיקר לניקוי, אולם בחורף פעולת גריפת המים חשובה בנהיגה בגשם, ועל כן יש לוודא שהפעולה חלקה ותקינה.
  • מערכת הבלמים על כל מרכיביה: על מנת לאפשר לכם לעלות בצורה בטוחה על הכביש ולהיות בשליטה מלאה על הרכב גם במקרה של עצירה פתאומית, כביש חלק ועוד.
  • מערכת ההיגוי: גם כאן על מנת לוודא תקינות המערכת שתבטיח את יכולתכם לשלוט ברכב. כמו כן נבדקת תקינות נוריות האזהרה שנועדו להתריע במקרה של תקלה.
  • בדיקת מתלה קפיצים קדמיים, בולמי זעזועים החיוניים לבטיחות, תותבות ומסבים.
  • והידוע מכל לציבור הנהגים-  בדיקת תקינות צמיגים, כולל הצמיג הרזרבי, תוך הקפדה על לחץ אויר נכון, פרופיל ומצב הבלאי הטבעי, שכאמור – לא פעם בשל השחיקה הרבה המתרחשת בחודשי הקיץ זקוקים לטיפול או החלפה.
היכן מבצעים בדיקת חורף לרכב?
ברחבי הארץ מפוזרות תחנות בדיקות הכנה לחורף, שמטרתן לשמור על תקינות הרכבים ושלום הציבור. אולם כפי שציינו, בדיקת החורך היא בדיקה שגרתית ורגילה לכלל מערכות הרכב, ועל כן ניתן לבצעה במוסך בו אתם רגילים לטפל ברכבכם.
בשיא מוטורס אנחנו מקפידים על בדיקה מדוקדקת ומקיפה לרכבי לקוחותינו, ומתכוננים אליה מבעוד מועד גם מתוך היכרות עם כרטיס הרכב שלכם בטיפוליו השוטפים.
 
3. כיצד לחסוך בצריכת הדלק של הרכב?

מחירי הדלק הם נושא מדובר מאוד לאחרונה, בעיקר בקרב בעלי רכבים פרטיים.
עליית המחירים הופכת גם נסיעה שגרתית לדבר שיש לחשוב עליו, אולם טרם נכנסה למודעות הנהגים ההבנה כי יש ביכולתם לשפר את צריכת הדלק של רכבם במספר אמצעים פשוטים:
  1. טיפולים שוטפים ברכב – פעמים רבות בעלי רכבים שאינם עוד באחריות היבואן פותחים פערים בין טיפול לטיפול במטרה לחסוך עלויות. חשוב לדעת כי תקינות כל מערכות הרכב מביאה לחסכון משמעותי בצריכת הדלק, שהוא חסכון גדול יותר מאשר זה שתחסכו בהרחקת הטיפול הבא. (קראו גם על "הרחבת אחריות יבואן" )
  2. לחץ אוויר תקין – ניפוח צמיגי הרכב בהתאם להנחיות היצרן מביא לרמת חיכוך מיטבית בנסיעה ומסייע להקטנת צריכת הדלק ברכב. התאימו את לחץ האוויר בגלגלים להמלצות אלו, והקפידו על בדיקה תקופתית של הלחץ בהם.
  3. מומלץ – ניפוח צמיגים בלחץ חנקן – בשיא מוטורס תמצאו מכשיר ניפוח מיוחד הדוחס חנקן לצמיגים במקום אוויר. החנקן איננו מתחמם, מסייע לשמירה על תקינות הצמיג לאורך זמן רב יותר, וכן מונע איבוד לחץ בגלגל לאורך זמן רב יותר. בדרך זו תוכלו לשמר לזמן רב יותר הפחתה בצריכת הדלק בפחות מאמץ וצורך בבקרה שוטפת.
  4. הימנעו ממטען חורג – משקל יתר ברכב גורם לצריכה מוגברת של דלק. אל תעמיסו בתא המטען או ברכב עצמו משא שאינו נחוץ, ואם נדרש מכם לעשות נסיעה מלווה במטען הקפידו על התאמת לחץ האוויר בגלגלים למצב נסיעה זה, שוב – לפי הנחיות היצרן.
  5. השתדלו לשמור על נהיגה מאוזנת ובקצב אחיד- נסיעה מהירה במיוחד וגם האצה מהירה מביאות להגברה משמעותית בצריכת הדלק.
 

 
 
מי אנחנו כותבים עלינו
סיפור המותג מבצעים
אחריות יצרן יצירת קשר
טיפים  

שיא מוטורס, רח' פנקס 9 פינת המסגר, א.ת.ישן נתניה, 09-77-900-99